Ashley Pople

Ashley Pople is an economist working on climate, cash transfers and labour markets. She currently works in the World Bank's Climate Change and Disaster Risk Management Unit for the South Asia Region as a Young Professional. She previously led a research agenda on anticipatory action for the UN Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) in New York and consulted for the Centre for Disaster Protection.
She completed her PhD in Economics at the University of Oxford in 2022, and remains affiliated with the University of Oxford's Centre for the Study of African Economies (CSAE) and the Mind & Behaviour Research Group

आर्टिफिशियल इंटेलिजेंस और सेवा-आधारित विकास : भारतीय नौकरी विज्ञापनों से साक्ष्य
भारत में नौकरियों की सबसे बड़ी वेबसाइट से रिक्तियों की ऑनलाइन सूचनाओं के एक नए डेटासेट का उपयोग करते हुए, कोपेस्टेक एवं अन्य, वर्ष 2016 के बाद से सेवा क्षेत्र में आर्टिफिशियल इंटेलिजेंस से संबंधित कौशल की मांग में विकसित देशों में हुई प्रगति से मिलती-जुलती दसियों गुना वृद्धि को दर्शाते हैं । वे पाते हैं कि प्रतिष्ठानों द्वारा एआई कौशल की मांग का गैर-एआई पदों में श्रम की मांग और मजदूरी के शीर्ष प्रतिशतक पर नकारात्मक प्रभाव पड़ता है, जो उच्च-कौशल, प्रबंधकीय व्यवसायों और गैर-नियमित, बौद्धिक कार्यों के विस्थापन के कारण होता है।

AI and services-led growth: Evidence from Indian job adverts
Using a new dataset of online vacancies from India’s largest jobs website, Copestake et al. document near-exponential growth in the demand for artificial intelligence-related skills in the services sector since 2016, coinciding with the take-off in developed countries. They find that the demand for AI skills by establishments has a negative impact on labour demand for non-AI roles and on the top percentile of wages, driven by the displacement of high-skilled, managerial occupations and non-routine, intellectual tasks.
