Christelle Saintis-Miller

Center for Global Development
Christelle Saintis-Miller

Christelle is a senior program manager within the global education team at the Center for Global Development. Prior to joining CGD, she worked as an educator domestically as well as abroad in both Thailand and Honduras. During her graduate studies, in which she focused on education policy and research, she co-authored a chapter on using radio education to mitigate climate change in Haiti in a book published by Springer on the role of universities in education and climate change. She was responsible for managing the CGD Education Policy Tracker on how education systems around the world responded to the pandemic. She earned a M.Ed in International Education Policy from the Harvard Graduate School of Education and a BA from The George Washington University

Posts by

Christelle Saintis-Miller

Button Text
No items found.
No items found.
No items found.

भारत में स्कूली पाठ्य पुस्तकों में व्याप्त लैंगिक पूर्वाग्रह का विश्लेषण

शिक्षक का पुस्तकों, पाठ्यक्रमों, शिक्षण प्रणालियों, नई पीढ़ियों, नवाचार और समाज से अंतरंग सम्बन्ध है। शिक्षक दिवस, 5 सितम्बर को प्रस्तुत इस शोध आलेख में शिक्षकों की नहीं अपितु पाठ्य पुस्तकों के एक संवेदनशील और अति वांछनीय पहलू की चर्चा है। यदि हम चाहते हैं कि शिक्षा से लैंगिक समानता स्थापित करने में मदद मिले, तो पहला बुनियादी कदम यह सुनिश्चित करना है कि हम बच्चों को लैंगिक भेदभाव वाली पाठ्य पुस्तकें न दें। इस लेख में भारत की स्कूली पाठ्य पुस्तकों में व्याप्त लैंगिक पूर्वाग्रह का विश्लेषण किया गया है और यह खोज की गई है कि क्या यह अलग-अलग राज्यों में अलग-अलग है। इसके अलावा यह भी जाँच की गई है कि क्या पुस्तकों में लिंग-आधारित प्रतिनिधित्व तथा समाज में महिलाओं व लड़कियों के प्रति प्रचलित दृष्टिकोण के बीच कोई सम्बन्ध है।

05 September 2024
Social Identity
Social Identity

Analysing gender bias in school textbooks in India

If we want girls’ education to help build gender equality, a basic first step is ensuring we are not giving children sexist textbooks. This article analyses gender bias in school textbooks in India and whether this varies across states. Further, it checks for any association between gender representation in books and prevailing attitudes towards women and girls in society.

23 August 2024
Social Identity
Social Identity
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

Sign up to our newsletter to be notified about the latest updates

Thank you! Your submission has been received!
Your email ID is safe with us. We do not spam.