Jalnidh Kaur

Jalnidh Kaur is currently a PhD candidate in Economics and Education at Columbia University, and will be starting as an Assistant Professor (Lecturer) of Economics at Adam Smith Business School at the University of Glasgow. Her research is focused on understanding the role of information and beliefs in shaping educational outcomes in low-income settings, drawing on ideas from psychology and behavioral economics. Jalnidh is a Rhodes scholar, holds an MPhil in Economics from the University of Oxford, and a Bachelors in Economics (Honors) from St. Stephen's College, Delhi.

शिक्षकों का विश्वास कैसे प्रेरणा और छात्रों के सीखने को आकार दे सकता है
शिक्षक का प्रयास छात्रों के सीखने के लिए महत्वपूर्ण है, जबकि साक्ष्य दर्शाते हैं कि शिक्षक स्वयं ऐसा नहीं मानते हैं। इस लेख में शिक्षकों पर लक्षित मनो-सामाजिक हस्तक्षेप से जुड़े एक यादृच्छिक प्रयोग से प्राप्त निष्कर्ष प्रस्तुत हैं। लेख में दर्शाया गया है कि हस्तक्षेप प्राप्त करने वाले शिक्षकों ने छात्रों की सीखने की क्षमता बढ़ाने तथा कक्षा के अंदर और बाहर अधिक प्रयास करने की अपनी क्षमता पर ज़्यादा विश्वास दिखाया, जिसके परिणामस्वरूप छात्रों का प्रदर्शन बेहतर हुआ।

How teachers’ beliefs can shape motivation and student learning
While teacher effort is crucial for student learning, evidence suggests that this is not what teachers themselves believe. This article presents findings from a randomised experiment involving a psycho-social intervention targeted at teachers. It shows that teachers exposed to the intervention exhibit greater confidence in their ability to raise student learning and exert more effort
