Jason Kerwin

Jason Kerwin is an Associate Professor in the Department of Applied Economics and a McKnight Land-Grant Professor at the University of Minnesota, an Affiliated Professor at J-PAL, and a Research Fellow at IZA. His research focuses on understanding the choices people in developing countries make about health, education, employment, and savings, with a specific focus on Malawi, Uganda, and India.
He received his PhD in Economics from the University of Michigan, where he was also an Economic Demography Trainee at Michigan’s Population Studies Center.

माध्यमिक स्तर के अधिगम में सुधार : रेमिडियल शिविरों और कक्षा में शिक्षकों के लचीलेपन की भूमिका
भारतीय शिक्षा प्रणाली की एक प्रमुख दुविधा यह है कि बच्चे स्कूल तो जा रहे हैं, लेकिन वास्तव में ढ़ंग से सीख नहीं रहे हैं। यह लेख ओडिशा में हुए एक प्रयोग के आधार पर, माध्यमिक विद्यालय में अधिगम की कमी के सम्भावित समाधानों की खोज करता है। इसमें पाया गया है कि अनुकूलित सुधारात्मक या रेमिडियल कार्यक्रम सीखने की प्रक्रिया में सुधार और सीखने के स्तर के बारे में शिक्षकों की धारणाओं में सुधार लाते हैं। लेकिन पाठ योजनाओं में शिक्षक स्वायत्तता को बढ़ाने से होने वाले लाभ इतने स्पष्ट रूप से नहीं दिखते।

Enhancing secondary school learning: Role of remedial camps and teacher flexibility
A key dilemma in Indian education is that while children are enrolled in school, they are not actually learning. Based on an experiment in Odisha, this article explores possible solutions to the learning deficit in secondary schooling. It finds that tailored remedial programmes improve learning and correct teachers’ beliefs regarding learning levels. However, gains from increasing teacher autonomy in lesson plans are not significant.
