Julia Cagé

Julia Cagé is an Associate Professor of Economics in the Department of Economics at Sciences Po Paris, and a Research Fellow at the Center for Economic Policy Research (CEPR) in Public Economics, Industrial Organization and Economic History. She is also co-director of the Laboratory for Interdisciplinary Evaluation of Public Policies (LIEPP)’s “Evaluation of Democracy” research group. She completed her PhD at Harvard University in 2014. Her work has been published in leading journals in economics, as well as in several handbook chapters. She is the recipient of an ERC starting grant (2021-2025) and of an ANR grant (2017-2020).

भारत में समाचार पत्र बाज़ार के राजनीतिक निर्धारक
समाचार पत्र भारतीय मतदाताओं के लिए राजनीतिक जानकारी का एक महत्त्वपूर्ण स्रोत हैं। लेख में इस बात पर प्रकाश डाला गया है कि राजनीतिक कारक समाचार पत्र बाज़ार को किस तरह से प्रभावित करते हैं। 2000 के दशक के मध्य में की गई परिसीमन की घोषणा को एक बाहरी झटके के रूप में मानते हुए, यह पाया गया कि उन जिलों में समाचार पत्रों के प्रसार में वृद्धि हुई थी, जिनका चुनावी महत्त्व घोषणा के बाद बढ़ गया था। देखा गया कि, अल्पावधि में यह परिवर्तन आपूर्ति में बदलाव से प्रेरित था, क्योंकि मतदाता अभी भी राजनीतिक झटके से अनजान थे।

Political determinants of newspaper markets in India
Newspapers are an important source of political information for Indian voters. This article looks at how political factors influence the newspaper market. Using the announcement of delimitation in the mid-2000s as an exogenous shock, it finds that there was an increase in newspaper circulation in districts whose electoral importance increased after the announcement. It notes that, in the short run, this change was driven by a shift in supply, as voters were still unaware of the political shock.
