Katja Bergonzoli

Katja Bergonzoli (she/her) is an Economics Ph.D. candidate at HEC, University of Lausanne, Switzerland. She is currently visiting Stanford University (from January-June 2024). Her research focuses on political, conflict, and development economics. She is highly interested in questions related to gender and inequality. She is a member of Rare Voices in Economics, an association that works toward making the economics profession more inclusive and equitable.
See more here: https://sites.google.com/view/katjabergonzoli/home

कैसे लड़कियों की शिक्षा में निवेश से भारत में घरेलू हिंसा कम हो सकती है
भारत में 15 से 49 वर्ष की आयु की लगभग एक तिहाई महिलाएँ घरेलू हिंसा का सामना करती हैं। यह लेख जिला प्राथमिक शिक्षा कार्यक्रम, बड़े पैमाने के एक स्कूल विस्तार कार्यक्रम, के कारण लड़कियों की शिक्षा में वृद्धि के उस प्रभाव की जाँच करता है जो वयस्क जीवन में घरेलू हिंसा पर पड़ता है। इसमें महिलाओं के प्रति लैंगिक दृष्टिकोण में सकारात्मक बदलाव, साथी की गुणवत्ता में सुधार और सूचना तक पहुँच में वृद्धि के माध्यम से घरेलू हिंसा में उल्लेखनीय कमी पाई गई है।

How investing in girls’ education can reduce domestic violence in India
One-third of women in India aged 15-49 report experiencing domestic violence. This article examines the impact of an increase in education among girls due to the District Primary Education Programme – a large-scale school expansion programme – on domestic violence in adulthood. It finds a significant decline in domestic violence, via pathways such as positive shifts in gender attitudes among women, improvements in partner quality, and increased access to information.
