Shwetlena Sabarwal

World Bank
Shwetlena Sabarwal

Shwetlena Sabarwal is a Lead Economist at the World Bank. She is the lead author of World Bank’s flagship report, Choosing our Future: Education for Climate Action; and was a co-author of the World Development Report 2018: Learning to Realize Education’s Promise. She has co-authored several other World Bank flagship products, including the Learning Adjusted Years of Schooling metric and estimates of COVID-related learning losses. Her research has been published in prominent journals like the Journal of Development Economics, Journal of Human Resources, Economics of Education Review etc.

She leads the World Bank’s global solution group on Education and Climate Change and has led the World Bank’s education engagement in Bangladesh, Nepal, Saudi Arabia, Tanzania, and Uganda. She holds a PhD in applied economics from the University of Minnesota.

Posts by

Shwetlena Sabarwal

Button Text
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.

क्या शिक्षा से जलवायु कार्रवाई की प्रेरणा मिल सकती है?

हर साल 22 अप्रैल को दुनिया भर में पृथ्वी दिवस मनाया जाता है जो पर्यावरण की रक्षा और स्थिरता को बढ़ावा देने के लिए समर्पित एक वैश्विक आंदोलन है। जलवायु संकट के और भी गंभीर होने के साथ ही, आज पृथ्वी के संरक्षण की हमारी साझा जिम्मेदारी पहले से कहीं अधिक महत्वपूर्ण हो गई है। विकासशील देशों में युवा वर्ग जलवायु परिवर्तन के बारे में चिंतित हैं और इसके लिए उचित कदम उठाने के लिए तैयार हैं लेकिन व्यवहारिक जानकारी और ज्ञान की कमी के कारण वे विवश हैं। पृथ्वी दिवस पर प्रस्तुत इस लेख में मसूद और सबरवाल विश्वबैंक की हालिया रिपोर्ट से प्राप्त अंतर्दृष्टि पर चर्चा करते हैं, जिसमें बताया गया है कि शिक्षा किस प्रकार जलवायु से जुड़ी कार्रवाई को आगे बढ़ाने के लिए इस विसंगति को दूर कर सकती है। वे जलवायु परिवर्तन से उत्पन्न होने वाले जोखिम से शैक्षिक प्रणालियों की सुरक्षा की आवश्यकता पर भी प्रकाश डालते हैं।

22 April 2025
Environment
Environment

Can education propel climate action?

While youth in the developing world are anxious about climate change and ready for action, they are constrained by a lack of information and knowledge. In this post, Masood and Sabarwal discuss insights from a new World Bank Report outlining how education can address this disconnect to drive climate action. They also highlight the need to safeguard educational systems from the threats posed by climate change.

21 October 2024
Environment
Environment
No items found.
No items found.
No items found.

Sign up to our newsletter to be notified about the latest updates

Thank you! Your submission has been received!
Your email ID is safe with us. We do not spam.