Alison Andrew

Alison is a Senior Research Economist at the Institute for Fiscal Studies, and a Ph.D. student at University College London (UCL). Alison’s research involves examining the origins of socioeconomic and gender inequalities, especially focusing on the role of early childhood, adolescence, and early adulthood in shaping later-life outcomes. She works primarily in low- and middle-income countries with a particular interest in South Asia.

अभिभावक लड़कियों की शिक्षा में निवेश क्यों करते हैं? ग्रामीण भारत से प्रमाण
ग्रामीण राजस्थान में किशोरियां अक्सर कम उम्र में पढ़ना छोड़ देती हैं और कम उम्र में हीं उनकी शादी भी हो जाती है। इस आलेख में बेटी की शिक्षा और विवाह की उम्र के बारे में औसत अभिभावक की पसंदों, तथा विवाह बाजार में उसकी संभावनाओं के विकास के बारे में आत्मगत धारणाओं की जानकारी सामने लाने के लिए एक अनूठी प्रविधि विकसित की गई है। इसमें पाया गया है कि एक मनपसंद वर ढूंदना लड़कियों की शिक्षा का एक महत्वपूर्ण प्रेरक है। लड़कियों को स्कूलों में टिके रहने में मददगार नीतियों से उनके कम उम्र में विवाह होने रोका जा सकता है।

Why do parents invest in girls’ education? Evidence from rural India
Adolescent girls in rural Rajasthan frequently leave education early and marry young. This article develops a novel methodology to elicit average parental preferences over a daughter's education and age of marriage, and subjective beliefs about the evolution of her marriage-market prospects. It finds that prospects of finding a desirable groom are an important driver of girls’ education Policies that help girls stay in school can prevent early marriage.
